Alt om betaling, prispolitik, fragt, takster, gebyrer, reklamation og returnering
GENERELLE OPLYSNINGER
TOURGEAR Nordic ApS
CVR-nr.: 37291579
Unionsvej 15
4600 Køge
support@tourgear.dk
TOURGEAR modtager online betalinger med Visa, Mastercard, samt Mobilepay.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Vi tager ingen kortgebyrer.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusive moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
TOURGEAR benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Vi tager forbehold for eventuelle tekst- og trykfejl, samt for udgåede produkter, udsolgte produkter og leverandørsvigt. Der tages forbehold for pris-, sortiments- og konstruktionsændringer. Der tages forbehold for at de viste produktbilleder ikke nødvendigvis afspejler produktet 100%. Der kan forekomme produkter der løbende ændrer farve og udformning, men vi bestræber os naturligvis på at holde alle produktbilleder opdateret.
Bestillingsvarer/forudbestillinger.
Når du køber produkter som bestillingsvarer/forudbestilling, betyder det at du bestiller en vare med længere leveringstid end normalt.
Normalt trækker vi først pengene for din ordre, så snart de bliver afsendt fra vores lager. Men ved bestillingsvarer/forudbestillinger, vil vi trække pengene for din ordre før afsendelse, og der vil dermed forekomme en forudbetaling af ordren.
Leveringstiden for din ordre er 1-4 hverdage.
TOURGEAR afsender varer med følgende:
Som kunde har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos TOURGEAR Nordic ApS.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@tourgear.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Pakken sendes til:
TOURGEAR Nordic ApS
Unionsvej 15
4600 Køge
(Bemærk, forsendelsen skal sendes som omdeling til adressen, vi tager ikke imod retur-pakker som er sendt til pakkeshops og lign. Produktet skal returneres i original emballage, og være pakket forsvarligt, så det ikke tager skade under transport).
VARENS STAND VED RETURNERING
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og kan være af forringet værdi. Dette kan betyde, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til TOURGEAR at vurdere varens stand. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Uafhentet pakker i pakkeshops: Hvis du ikke har hentet din pakke i pakkeshoppen indenfor tidsfristen, vil pakken automatisk blive sendt retur til os. Du bedes kontakte os og opgive dit ordrenummer. Du bliver opkrævet nyt fragtbeløb, da vi skal gensende pakken til dig. Hvis du ikke har hentet sin pakke, kan det ikke betragtes som en fortrydelse af købet.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Sendes til:
TOURGEAR Nordic ApS
Unionsvej 15
4600 Køge
Du har 30 dages returret. Er denne overskredet, kan vi ikke tilbyde tilbagebetaling.
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til TOURGEAR i rimelig tid efter varens modtagelse. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder hvis fejlen skyldes forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
TOURGEAR dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
TOURGEAR Nordic ApS Send mail
TOURGEAR kan ikke holdes ansvarlig for evt. garantisager hos 3. part eller fejlmontering/fejlinstallation af køber selv.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på support@tourgear.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus: naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos TOURGEAR Nordic ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på tourgear.dk er TOURGEAR Nordic ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@tourgear.dk
Standardfortrydelsesformular
Kan også hentes ved at klikke her
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Unionsvej 15
DK-4600 Køge
Tlf. (+45) 7230 1016
E-mail: info@tourgear.dk
CVR 37291579
Unionsvej 15
DK-4600 Køge
Tlf. (+45) 7230 1016
E-mail: info@tourgear.dk
CVR 37291579